19 Haziran 2014 Perşembe

Neredesin Süveyda ? Hangi yanlış kalpte ?



Ölmek için güzel bir akşam gibi görünüyor
işte sırf çirkinlik olsun diye keyifle yaşamayı tercih edesim geliyor.

'' Tanrı'nın en büyük hayal kırıklığı biziz. O' da bizim hayallerimizi yıkıyor '' demişti.

Elbette öyle düşünmüyordum ama bu fikir de hoşuma gitmemiş değildi. Çok sordum, sorduk, yorulmadık mı ? Yorulduk.

Neden ben ?
Neden ben değil ?

Denize bakmadığım bir gözle bakmayı öğretti  Haziran bana. Haziran ne çok şey öğretti...
Deniz olsam kendimi boğardım; kendi içimde. Ya deniz olsaydım Allah'ım, ya gökyüzüne aşık olsaydım ? Benim böyle içime içime üzülüşüme, içime içime konuşmalarıma gök üzülür, dolardı. Yağardı üstüme, içime... Allah'ım derdim o zaman, beni seviyor, bana geldi.
Ama ya deniz olsaydım ? Martı olmayı dilerdim o zaman. Bırakıp da kendimi varamazdım gökyüzüme. Gök, yüzsüzlüğüm olurdu, bağırır bağırır duyuramazdım sesimi. O zaman ağlardım. Aman Allah'ım, o zaman ne kadar da çok ağlardım. Hem derinliğim artardı, çabuk boğulurdum kendimde. Mitoloji derlerdi, inanmazlardı. Keşke mitoloji deselerdi.
''İnsansın, imkansız '' dediler, '' saçma... '' Umut beslediğim değerleri ne de kolay yoksayıp, unuttular. Öyleyse tekrar keşke ...
Keşke şair olsaydım. Çok güzel şeyler anlatırdım. Acıyı da güzel anlatırdım. En iyi bildiğim kuşkusuz buydu. Şair olsaydım, şiirin biz olduğumuzu anlatırdım sokaklarda cesurca.
'' Şiiri sokakta aramayın! Şiir sizsiniz, hepimiz filmiz, güzeliz, güzel filmleriz '' diye bağırırdım.


O da bana Tomris Uyar gibisin, derdi.
'' Kim şiir yazacak olsa, ismini geçirir mutlaka bir cümlede, sanki sen olmazsan şiir olmayacak, sanki seni yazmaya mecburlar gibi. Ama sen... Bekle! Turgut'un olup, uyacağım sana. ''

Hem acıya hem hükümete direnmeye devam ederdim ben de. 

Yan Anka, yan.
Zorla hayatı.
Zorla ki, zoruna gidene susma artık, yan.
Yan.
Sen yan Anka, hayatı çok zorla Anka,
daha çok yan,
küllerini dağıtırsın, birlik olur...
Yanacaksan sen yan Anka, başka yangın kalmasın.
Yanıkların güzelliğin olsun Anka, utanma,
bunu da unutma.



Ama hala neredesin süveyda ?
Bulamıyorsam, bulunamıyorsam, bizim bu ellerimiz terletip birbirini Edebiyat Dünyası'na bir katkı sağlayamıyorsa Allah bu hükümeti kahretsin.
Hapsolduğun cümlelerden kurtul, gel ne olur... İllegal bir sevgi doğuralım kendimize, çocuklarımız olur belki sonra, isimlerini Devrim koyarız.
Daha süveydamızı büyüteceğiz,
sevginin bahsini yapmıyorum bile.
Kalbinden öperim...
Süveyda...